21. 3. 2015.

Stojan je bio DUH VREMENA

IN MEMORIAM
Stojan CEROVIĆ
09.07.1949 – 21.03.2005


Kao što je Tesla rekao (vidi post 04.06.14 – SMRT NE POSTOJI) ljudi kao Stojan samo se „pretvore u svetlost“ – i zato se ja nekolicini ljudi koji su „se preselili“ obraćam u prvom licu jednine – jer umem da pričam sa njima.

Dragi moj Stojane – kao što je u nedavnom ZUMIRANJU 13 (RTS – vidi VREME br.1265) - koje je bilo posvećeno Tebi – rekao tvoj „saborac“ i suosnivač "Vremena", Dragoljub Žarković – ono što si Ti napisao u „Vremenu“ – najčešće je postajalo DUH VREMENA.

Ja sam VREME pratio od prvog broja i negde imao (možda još imam) prvih 5.godišta – ali kad više nisam imao za koga da projektujem – osim za antologijsku Andrićevu „fukara“ (posle 2003) – počeo sam mnogo da pišem o istoriji i teoriji grada – a sada (ovde) i o rehabilitaciji naše „srednje klase“!!!
Od tada sam se toliko zatrpao raznim tematskim ARHIVAMA
– da sam izgubio tih prvih 5 godina VREMENA.

Ipak moji čitaoci Te jako dobro poznaju po dva legendarna citata
– koje sam mnogo puta upotrebio – da bi mi bilo lakše :

Prvi je : „Svi su Srbi srećno živeli u jednoj zemlji
– dok Sloba nije rešio da ih UJEDINJUJE !!!

Drugi je : „Ko će biti kriv za ovoliku krv - kad za 10 godina ustanovimo – da ako je već zemlja morala da se deli – narodi preseljavaju i nekretnine razmenjuju – da je to moglo da se uradi MALIM OGLASIMA !“

U svakom slučaju – svi ćemo na kraju biti zajedno :


Što se tiče Tvoje koleginice Goranke Matić – iz pomenutog RTS „memorijala“  u znak sećanja na Tebe – i ona Te očito još uvek smatra „ikonom“ – pa ću uz sve moje čitaoce i njoj priložiti – još jednog PATRICIJA – (još dva, tri – kao Ti i Sokrata i Platona i Mucija Draškića) - sa kojima sam ja na Ti – iako ih nisam nikada sreo – ali sam od njih mnogo naučio :



Нема коментара:

Постави коментар