16. 3. 2014.

PREDIZBORNA MEDITACIJA - druga

SOKRATOV TEST
„TRI KRITERIJUMA“


Jednog dana Sokratu na Agori priđe jedan njegov rođak i reče :
«Nećeš mi verovati šta je Tvoj najbolji prijatelj uradio ...»
«Stani malo – prekide ga Sokrat blago – evo idealne prilike
da još jednom proverim svoj TEST «trostrukog kriterijuma» !
Ti dakle hoćeš da mi ispričaš nešto što je moj prijatelj uradio,
u Tvom prisustvu – pošto inače ne možeš tvrditi da mi prenosiš ISTINU
«Ma ne – odgovori rođak – to sam sad malo pre čuo -  pa sam mislio...»
«Samo malo – prekide ga ponovo Sokrat. Ako si to što si hteo meni da preneseš,
čuo iz «druge ruke», onda mi odgovori na drugi kritetrijum :
Da li je to o mom najboljem prijatelju nešto DOBRO za njega ?»
«Naprotiv - odgovori ovaj tiše – mislim da je dostojan Tvoga prezrenja !»
«Zanimljivo – na to će Sokrat, treći kriterijum je dakle KORIST.
Da li bi to što si hteo da mi preneseš - Tebi na bilo koji način bilo KORISNO ?»
«Pa ne baš – odgovori rođak snuždeno – ali mislio sam da moram ...»
E pa dragi moj – Ako to što si hteo da mi kažeš o mom najboljem prijatelju
nije dobro za njega, Tebi ne donosi nikakvu korist, a pritom ne možeš tvrditi ni 
da je to istina – zašto bi mi to uopšte rekao?

Zbogom !»


Нема коментара:

Постави коментар