12. 12. 2017.

SAMO ZNANJE - REŠAVA PROBLEME

ZNANJE JE OSNOV EFIKASNOSTI
tematska tribina DOSTA JE BILO na Voždovcu
hotel STERLING - 11.12.2017
NOVI ZAKON O UPRAVNICIMA ZGRADA

Dakle, sinoć je Podpredsednik DOSTA JE BILO – Dušan Pavlović održao sjajnu STRUČNU TRIBINU – u hotelu STERLING na Voždovcu – o primeni novog Zakona o Upravnicima zgrada – što je par exelance „životna tema“ svakog beograđanina. Jasno je podvukao – da tribina nije politička, već TEMATSKA i doveo je da predstavi svoga prijatelja, g.Ognjena JOVANOVIĆA – (kontakt u OO Voždovac – DJB), koji je sada završio i kurs u Opštini i ima Licencu za upravljanje zgradama – ali pošto je prethodno godinama to radio u svojoj zgradi – volonterski. Gost je objasnio, da je osnovao Agenciju za upravljanje zgaradama, u kojoj ima knjigovođu, pravnika i sanitarnog inspektora (po potrebi), vodi nekoliko zgrada i napravio je od toga vrlo dobro organizovan, odgovoran, savesno vođen i kreativan posao. On je zapravo popunio (na pravi način) VAKUUM - u kome nas je Gradsko komunalno preduzeće decenijama – bukvalno pljačkalo !!! G.Jovanović nam je otkrio nekoliko „tips & tricks“ – kako stanari mogu „zaštititi“ svoje uloge u održavanje – što se inače ne govori „žrtvi“ – niti je pominjano na predavanju – koje je i on prošao. Nakon kratkog uvoda, ne dužeg od vesti koje ste čuli na televiziji – o suštini tog novog Zakona, na sva pitanja (sat i po) u sali hotela STERLING – Ognjen je odgovarao trenutno, vispreno i kreativno – jer je većinu problema za koje su ljudi pitali – već „imao u praksi“.

Sada se ja pitam, kada govorimo o beogradskim izborima – da li je važnije stalno ponavljati „stare grehe“ korumpiranog sistema, koje su ovde samo iz publike u par navrata gosti pomenuli – da su stambeni fondovi opljačkani, da su komunalne službe korumpirane, da su stanari „taoci“ komunalnog doprinosa koji upaćuju godinama i nikad im neće biti „vraćen“ – kao što su im otete penzije (mislim na raspolaganje Državeprivatnim vlasništvom) – koji su DEO ŽIVIH ZARADA – kao nekretnina – kao kuća ili stan !!!
Ili je korisnije krenuti sistematski – GRAĐANE EDUKOVATI (obaveštavati i obučavati) kako da se NOSE sa ovom korumpiranom oligarhijom – ali i sa svakom budućom Vlašću – jer ni jedna nema garanciju – da će biti „poštena“ ! Nije imala ni ona od 2000. godine !!!

I konačno – ispričaću vam jednu priču, za koju sam mislio da nikad neće dospeti na FB stranicu, jer potiče od pre više od 30 godina, ali me ona kvalifikuje da vam ljude, kakav je g.Ognjen – koji ne samo da znaju svoj posao – nego znaju da pomognu i drugima – da ga nauči (što je poseban zanat) – mogu puna srca PREPORUČITI !!! Da biste čuli celu priču, kojom nisam hteo da trošim vreme na Tribini - velikom broju zainteresovanih, koji su se već upustili u avanturu : Upravnika – početnika - pogledajte blog : www.marinrajkovic.blogspot.com  Ko zna, kome će biti od koristi !?!

Godine 1980, postavljen sam za Tehničkog direktora, jedne prestižne beogradske kulturne Ustanove, čiji je „osnivač“ bio formalno Grad – iako je objekat bio Zadužbina. Moje najvažnije zaduženje je bilo IT održavanje (dakle ne „ovo“ IT – nego „investiciono tehničko“) oko 4.500 m2, kako rekoh preko 100 godina starog objekta - u dobro očuvanom stanju. Upravnik je bila Drugarica sa tri razreda livadske škole andragogije, ali supruga zaslužnog YU generala. Ja sam postavljen kao mladi, ambiciozni (jedini inženjer u Ustanovi) u kojoj je bilo zaposleno 115 duša – od kojih 100 žena – i 15 muškaraca, nekolicina u Redakcijama za Predavačku delatnost i Muziku i majstori na poslovima održavanja.

Jednog januarskog jutra (napolju -5°C) ja dođem na posao – radijatori hladni ! Po kancelarijama vriska „smrznutih žena“ – „Šta radi ta naša Tehnika ?“ i slično. Ja pozovem terensku ekipu (svetske firme „Montaža“) koja nam je 10 godina ranije ugradila kotlarnicu i čitav sistem cevnog grejanja – i sa kojom sam imao izvrsnu saradnju – jer smo periodićno potpisivali Ugovor – da će se oni staraju o održavanju kotlarnice i sistema. Nakon pola sata, došli su Šef Terenske ekipe i monter, oba moji dobri poznanici. Šef je samo kucnuo na prelivni sud – i po nivou likvida u sistemu – zaključio – koji je grejač otkazao. Pitao me je da li hoću da čekam da on nalogom nabavlja grejač sa opremom – ili da pošaljem moga majstora u Kn.Mihajlovu, u centru gde je bila prodavnica SAVA Kranj – koja je imala taj grejač i sve dihtunge, pa da to knjižim kao moj potrošni materijal – i oni ga zamene odmah !?! Od mog dolaska (u 8:00) za tri sata – u 11:00 – svi radijatori na 4.500 m2 bili su topli ! Ja sam uz zahvalnost, častio kolege pićem, u našem bifeu u suterenu !

Međutim onda sam nepromišljeno – otišao kod Upravnice, da je pitam je li toplo i da se pohvalim kako su „maheri“ iz „Montaže“ – samo „kucnuli na kazan“ i odmah znali, kako najbrže intervenisati ! Ona mi je čestitala i – idemo dalje !!!

Posle 10 dana – stiže faktura „Montaže“ za obavljenu intervenciju – na (recimo) 130.- dinara (moja plata Šefa službe je bila – recimo 100.- dinara) !!! Upravnica je napravila scenu na Kolegijumu, podržana od Šefa Ručunovdstva – koja je takođe smatrala – da nas „Montaža“ očigledno „pljačka“. Ja sam odmah shvatio svoju omašku i mirno za dva dana, zakazao sastanak sa „Montažom“ – kod nas. Došao je Tehnički direktor Firme, knjigovođa, Šef terenske službe i monter – koji su obavili intervenciju.

Upravnica je pitala – da li je moguće da su oni (kako joj je Marin rekao) samo „kucnuli na kazan“ i sad traže da se plati – cela plata njenog „Šefa Tehnike „ !?! (Ljubi je Šef Tehnike – brižnu !!!) Na to joj je Tehnički direktor (svetske firme) „Montaža“ odgovrio :
„Drugarice Upravnik, niste razumeli. Vi našu intrevenciju, zapravo plaćate samo 30 dinara – 100 dinara plaćate to, što je moj čovek na terenu – ZNAO GDE DA KUCNE!“

Bila mi je to jedna od ključnih lekcija – za čitav život arhitekte i za sva gradilišta koja sam prošao : između čekića i nakovnja – neznanja naručilaca – i ZNANJA izvršilaca !









Нема коментара:

Постави коментар