14. 3. 2019.

VIJADUKT MILLO - post od 23.04.2012

 
OSIM OVOG UVODNOG BLOKA 
KOJI VAS JE I DOVEO NA OVAJ BLOG PONOVO
U DONJEM POSTU OD 23.04.2012
NIJE PROMENJENA NI ZAPETA  - 
UPOREDITE DETALJE MOSTA SAMI 
1 SLIKA 1000 REČI ....

Dragi moji FB prijatelji – moram da vas obavestim, da mi se posle 10 godina na mreži i 8 godina na FB konačno desilo – da me jedan Admistrator – izbaci iz grupe – iako se ona „načelno zalaže za argumentovanu polemiku“ – ali zlonamerne prikaze kakav je bio onaj moj pod nazivom : „ŠUPLJA KOALICIJA – PROTIV ŠUPLJE DIKTATURE“ (još sa donjom ilustracijom) – ona će trenutno brisati !!! Nije najavila da će me izbaciti iz grupe : „NAS JE IPAK VIŠE“ – Administrator Nevena Adamović !?!

Dakle pomenuta dama, koja je upisala Arhitekturu – ali nije uspela da je završi – uspela je da se smesti u Parizu, što ne bi bilo loše, kada ona ne bi otud - bila Administrator navedene stranice, „uređivala“ naše šetnje po Kolarčevoj, Terazijama, Takovskoj – određivala ko će govoriti na PROTESTU, kao i ko će se pojavljivati na stranici ... a da je pritom neko odavde plaća – mislim da znate i ko ...
Dakle, moja nesuđena koleginica (koja inače može da mi bude unuka) obratila mi se biranim rečima, koje ću ovde morati da parafraziram (jer je obrisala i svoj komentar i moj odgovor) – kako je za jednog arhitektu SRAMNO – da ne zna da je vijadukt Millo, napravljen samo – DA BI SE TURISTI NA NJEMU SLIKALI – i da nema nikakve veze sa Đilasovim mostom, mada ona lično misli da ja to možda i znam, zbog čega je moj komentar SRAMAN – jer se koristim „Vučićevim lažima“... !!!   Eto Ti ga sad ....

Inače, ja sam najveći deo karijere (do penzije) posvetio „silasku Beograda na reke“ – kako smo uvek govorili : Od mog diplomskog 1979 – „Kosančićev venac – Savska Padina“ – preko međunarodnog konkursa „Budućnost novog Beograda“ 1986 na kome je moja 6.člana ekipa dobila prvo priznanje posle Paola Portogezea – na analizi prispelih 98 radova (bez našeg) sam i magistrirao 1988 sa temom : „ELEMENTI URBANOTVORNOSTI N.BEOGRADA“ (kao „masovne spavaonice“) – pa preko programa III - MILENIJUM iz 1995, sa još 18 magistara i doktora, pod rukovodstvom Prof.M.Lojanice – koji je Akademija Nauka naručila i platila Arh.fakultetu – dva elaborata po 900 strana – do Tribine u Privrednoj Komori 2007 – na kojoj sam bio organizator i moderator – „Varoši na vodi“ sada već počivšeg kolege Dika Manojlovića – po njegovom povratku sa Venecijanskog Bijenala – gde je predstavio ovo svoje rešenje u ime Savskog Venca (jedine Opštine u istoriji Begrada – koja je tada imala za Predsednika arhitektu Branka Đorđevića) koji me je i zamolio da organizujem ovu tribinu. Ovaj Dikov rad je inače (bar za mene) najbolje rešenje Savskog amfiteatra ikad - (još od Titovog predloga za Najrobi – „Nesvstani“ 1975) – sa dva sjajna renesansna trga (vidi fotku u prilogu) – koji se (kako je Dik govorio) „gledaju preko reke“ ! Sa mnogo kulturnih sadržaja – Operom (koju Beograd nikako da dočeka – do danas) i blokovima stanovanja i zanata i trgovine – maksimalne spratnosti – 4 etaže !!!

Dakle pomenuto devojče, je jedino negde čulo za ove 4 etaže, ali to nije najbolnije ! Ne treba sumnjati, da je od „duga vremena“ iskoristila turističku turu – da ode da se slika na Vijaduktu MILLO – koji je bio najprestižnije tehničko dostignuće Francuske u novom milenijumu – 2004 – kada je otvoren, ali ne da bi se „slikali turisti“ !!! Morao sam da je razočaram podatkom (koji sam pronašao u studiji IZVEDENOG VIJADUKTA) – dakle u nečemu što nisam video nigde u Srbiji (ni u istoriji, ni u Arhivama, ni u 40 godina prakse) projekat „izvedenog stanja“. U toj studiji piše da je prvi zadatak vijadukta – da u pravoj liniji Clemont – Beziers (sa 6 traka i radijusom krivine od 20 km) premosti klanac – sa 5,5 puta KRAĆOM TRASOM – koja je pritom i svetski inženjerski poduhvat ! Na dan svečanog otvaranja Vijadukta Millo (čita se MIJO) – sve novine su objavile : “ličnu katru“ mosta (vidi moj post od 23.04.2012 – izvućen kao prvi) koja sadrži kubikažu i težinu ugrađenog betona, armaturu i čelične sajle u metar, širinu platforme od 27,35 m sa 6 traka i još mnogo detalja uključujući – ukupnu cenu od 400.000.000 evra !!!


Dakle administratorku grupe – koju su „otkupili“ SzS i Dragan Đilas – najviše je pogodila moja konstatacija – da su oni svojim maketama „biračkih kutija“ sa ukradenim logom - „#1od5.MILIONA“ i silovanjem potpisivanja „Sporazuma sa narodom“ uspeli da DESETKUJU PROTEST – sa 75.000 (16.02.19) – na 7.000 (02.03.19) – jer su počeli da daju – IZJAVE „U IME NARODA“ – da „prete“ kako će odštampati 100.000 stupidnih nalepnica – koje im niko nije naručio. Ukratko svaki im je potez bio najblaže rečeno – kontraproduktivan !!! „Ko više vidi – više jada zna“ ! – rekao bi Njegoš !?!

vidi blog : PRIZIV SAVESTI 1102 2011 - www.marinrajkovic.blogspot.com

MOJA PREDIZBORNA
" SLAGALICA " (23.04.2012)
I/ILI - KAKO DALJE ...
(ovo je „nestranačko razmišljanje“ –
antologičarskog tipa i potpuno lično !
Služi samo tome da vam INFORMACIJAMA POMOGNE :
 šta da pokušate da prepoznate u predizbornoj - GALAMI -
da biste bilo kome ukazali - i/ili -  uskratili poverenje ....

( NIKAKVA ZLOUPOTREBA U BILO ČIJOJ
STRANAČKOJ KAMPANJI 
– nema saglasnost Autora ...)

dakle ...

„Svi su Srbi živeli zajedno u jednoj Državi –
dok Milošević nije rešio – da ih UJEDINI !“
govorio je legendarni
kolumnista VREMENA
Stojan CEROVIĆ – Slava mu !

Kada se desila OKTOBARSKA REVOLUCIJA 2000
mnogi od nas su poverovali da će ponovo moći
DA ŽIVE OD SVOGA ZNANJA – ILI RADA !?!
Nova Vlast je učinila sve da nas uveri da se
nikada više neće povampiriti
 Andrićeva : „fukara“ !?!

Poslušajte sada pesmu Vladislava Petkovića – DISA
napisanu 1910. godine - koju govori Goran Sultanović :


A Ivo Andrić je u „ZNAKOVIMA PORED PUTA“ napisao :
„U istoriji svakog naroda postoji trenutak –
Kad pametni zaćute – budale progovore
-          a fukara se obogati !!! „

A sada pogledajte prezentaciju
vijadukta u Milou (Francuska)

U njoj neki podaci mogu biti i osporavani
(naročito CENA – koja je bar „7 puta manja“ –
mada Francuzi nisu na 2,5 km vijadukta
gradili nikakve - „prateće sadržaje“:-)))))))

ALI TO NIJE NAJRUŽNIJE !!!
Najružnije je što nam je u Zemlji jednog
inženjera Branka ŽEŽELJA
Ili arhitekte Milorada PANTOVIĆA –
BILO KO – podmetnuo „kukavičje jaje“
„POZAJMLJENOG“ REŠENJA !!!


Dragi pripadnici OTPISANE SREDNJE KLASE
O tome da li može DRUGAČIJE – u sledećem postu ...




VIADUC DE MILLAU
343 mètres !  Plus haut que la tour Eiffel, 
un prodige de construction...
Les ouvriers ne doivent pas craindre 
le vertige, des as de la voltige ! 
Regardez!...















  
Ovaj most u Francuskoj ima
sedam pilona - donje tehničke karakteristike
- i cenu od oko 400 miliona evra !!!
Most preko Ade Ciganlije - ima jedan pilon
i cenu oko 500 miliona evra !

MOST - VIJADUKT MILAU
Dužina vijadukta: 2.460 m
Sirina vijadukta: 32 m
Maksimalna visina: 343 m (20 m vise od Ajfelovog tornja)
Nagib: 3,015% iz pravca Clermont-Ferrand - Beziers
Krivina: 20 km
Visina najvišeg stuba: 245 m
Visina pilona: 87 m
Broj stubova: 7
Sirina razmaka: 342 m
Broj nosećih kablova: 154 (11 pari po jednom pilonu)
Zategnutost kablova: 900 t za najduzi kabl
Tezina horizontalnog dela mosta: 36.000 t
Zapremina ugradjenog betona:
85.000 m3, tj. 206.000 t
Trajanje koncesije: 78 godina
(3 godine gradnje i 75 godina korisćenja)
Cena koštanja vijadukta: 400 miliona evra
Garantovana trajnost: 120 godina

Kolovozna konstrukcija je ukupne širine 27,35 m
(obuhvata tri trake u oba smera)




Нема коментара:

Постави коментар